FAQ Najčastejšie kladené otázky:
1. Sú ADAMO ISM sedlá určené len pre mužov? Nemajú ženy širšie sedacie kosti ako muži?
Naše sedlá nie sú rozdelené pre pohlavia. Muži aj ženy si užijú pohodlnú jazdu so všetkými našimi sedlami. Cyklisti ženského i mužského pohlavia majú rozdielnu šírku sedacích kostí, ktorá je daná už od narodenia. Pre naše výskumné účely sme si zabezpečili dva lekárske modely mužských a ženských bedier priemerných osôb. Od stredu jednej sedacej kosti ku stredu druhej je rozdiel v šírke 11 mm, čo je menej ako štvrtina palca na každej strane. Dodatočne sú oba modely upravené do pozície sklonu cyklistu pri 60 stupňoch, ktorý je najobvyklejší. Konštrukcia našich sediel zohľadňuje prirodzený vnútorný uhol bedier.
2. Zaujíma ma šírka nosu sedla. Je dosť široká?
Časovkárske a cestné sedlá Adamo sú v prednej časti široké približne 70mm. My sme odstránili 5 až 10 cm prednej časti tradičného sedla. Nos bol zdroj nepohodlia, tak musel preč. Niektorí cyklisti majú tendenciu sedieť na našich sedlách príliš vzadu. Avšak zadná časť v dĺžke 2-3 cm nie je k sedeniu určená. Slúži k upevneniu lyžín a k tomu, aby vyhovovala pravidlám UCI.
3. Myslím, že ADAMO sedlá sú príliš úzke pre moje sedacie kosti. Bol som na meraní a mám ich širšie ako ostatní.Moje súčasné sedlo je široké 155mm.
Hoci sedenie na meracej podložke za účelom zistenia šírky sedacích kostí je užitočné, ale nie je úplné presné. Sedacie kosti sú kryté tukom a svalstvom, sila tohto tuku a svalov môže ovplyvniť odtlačok zanechaný na podložke. Pre náš výskum používame dva zdravotnícke modely ženy a muža priemerného vzrastu. Bedro mužského modelu je 122 mm široké na stred každej sedacej kosti a bedro ženského modelu má tuto šírku 133 mm. Oba tieto modely sú upravené do pozície sklonu cyklistu pri 60 stupňoch, ktorá je najobvyklejšia . Konštrukcia našich sediel zohľadňuje prirodzený vnútorný uhol bedier.
4. Po jazde cítim bolesť, prečo?
Väčšina tradične tvarovaných sediel umiestňuje veľa cyklistovej váhy na oblasť hráze a už menej na sedacie kosti. Konštrukcia sediel ISM odstraňuje nos a upravuje ich tak, aby väčšinu zaťaženia niesli sedacie kosti. Tieto kosti sú na ľudskom tele pokryté svalstvom a u niektorých ľudí musia byť tieto svaly trochu vytrénované, kým sedlo poskytne svoj plný komfort. Doba vytrénovania je rozdielna od jedného cyklistu k druhému, ale potom svoj účel splní. Tato svalová únava je rovnaká ako napríklad pri prvej návšteve posilňovne, alebo pri prvej ťažkej práci po dlhej zime.
5. Aký je rozdiel medzi sedlami Adamo Road a Adamo Time trial?
Obe sedlá využívajú osvedčené rozmery a tvarové charakteristiky ADAMO ISM technológie. Základné rozdiely sú pena, gél a lyžiny.Adamo Road má viac gélu v oblasti sedacích kostí, ktorý pokračuje k prednej časti sedla a silnejší penový základ pokrývajúci celé sedlo. Cestní cyklisti strávia väčšinu času v 60 stupňovej pozícii (ruky na brzdových pákach) a požadujú zmäkčenie v tejto časti sedla. Adamo Time trial má veľmi ľahkú penu a dve výstelky v oblasti sedacích kostí a dve doplňujúce výstelky v predných ramenách. Vnútorné kraje čelných ramien u sedla Adamo Road majú penu zastrihnutú tak, aby bol vytvorený priestor na odľahčenie posedu. Hoci je rozdiel minimálny, sedlo Adamo Road preukázalo pri testoch lepší prietok krvi pri 30 stupňovom sklone cyklistu. Adamo Road má chrómové lyžiny, je približne 135 mm široké a váži okolo 320 gramov. Adamo Time trial má lyžiny z titánu, je približne 130 mm široké a váži okolo 270 gramov.Komfort oboch sediel je výborný. Na dosiahnutie maximálneho komfortu je montáž a správne nastavenie veľmi dôležité. Sedlá sú konštruované tak, aby celá váha spočívala na sedacích kostiach a to u cyklistov oboch pohlavý. Tieto kosti sú na ľudskom tele pokryté svalstvom a u niektorých ľudí musia byť tieto svaly trochu vytrénované, kým sedlo poskytne svoj plný komfort. Pre správnu montáž si pozrite video a inštruktáž na príbalovom letáku či v sekcii Nastavenie sedla.
6. Cítim tlak v zadnej časti nôh. Čo s tým?
U modelov ADAMO ISM Sport by cyklista nemal tento tlak cítiť. V opačnom prípade je možné posúvať sedlo po malých častiach späť, až sa problém odstráni. Tiež je nutné skontrolovať sklon sedla. Ak smerujú predné ramená hore, môžu tiež spôsobiť tlak v zadnej časti nôh.Ak sa na sedle kolíšete zo strany na stranu, sedlo znížte.
7. Moje sedlo je na bicykli trochu stočené, lebo lyžiny nie sú súbežné.
Upínací mechanizmus u niektorých sedloviek nevyvíja rovnaký tlak k upevneniu lyžín sedla. Tento nerovnaký tlak pôsobí na všetky sedlá, ale je najviac zjavný práve na patentovanom tvare dvoch ramien sedel ADAMO ISM. To môže samé o sebe spôsobiť, že sedlo vyzerá akoby skrútené, alebo je jedno rameno vyššie ako druhé. Skúste to spraviť nasledovné. Uvoľníte upínací mechanizmus sedlovky a zakníšte sedlom jemne zo strany na stranu. To by malo sedlo usadiť správne na svoje miesto. Znovu dotiahnite upínací mechanizmus sedlovky a posaďte sa späť na najpohodlnejšie cyklistické sedlo na svete.